Open brief PvdI aan Dennis Salman

Deze week verscheen van Lijst Salman Noordwijk een paginagrote advertentie in diverse kranten. De kop hiervan luidde: “Nu de keiharde waarheid over Bronsgeest!” Zo’n kopregel schept verplichtingen. Zeker voor een partij die in haar campagne nogal vaak het woord “eerlijk” gebruikt. Inwoners mogen ervan uitgaan dat alle erin voorkomende beweringen berusten op feiten. Dat is niet het geval. Vandaar deze brief aan jou, als lijsttrekker en zelfbenoemde Ridder voor de Waarheid.

Blijf op de hoogte!

Meld je aan voor de nieuwsbrief van Partij voor de Inwoners.

Medeplichtig aan nietsdoen

De advertentie stelt dat diverse partijen niet wilden bouwen in Bronsgeest. Dan wel dat zij tot nu toe op dat terrein weinig daadkracht hebben getoond. Met die constatering ben je erg laat. Ja, PUUR heeft in de periode 2014-2018 met twee voor dit bouwdossier verantwoordelijke wethouders, zoals jij terecht stelt, de bouw in Bronsgeest nauwelijks verder gebracht. Maar wie was er in die tijd ook een van de wethouders? De 100% eerlijke Dennis Salman. Vervolgens kwam er in 2019 een nieuw college. In het coalitieakkoord had dit college aangegeven niet te willen bouwen in Bronsgeest. En wie maakte als wethouder toch gewoon weer deel uit van dát college? Inderdaad, Dennis Salman. Leider van de partij Lijst Salman, die zich zonder enige zelfspot nu opeens aanprijst als Redder van Noordwijk.

Holle borstklopperij

Je slaat jezelf nogal op de borst en schrijft in de advertentie: “Echt alleen door het instappen van Lijst Salman Noordwijk in de huidige coalitie en onze vasthoudendheid als het om Bronsgeest gaat, wordt binnenkort een aanvang gemaakt met het eerste deel – 350 woningen – van Bronsgeest!” Een draak van een zin. En er klopt niets van. Uiteindelijk ging de knop alleen maar om vanwege alle commotie en het niet-krijgen van Provinciale goedkeuring voor alternatieve bouwlocaties.

Van het paard gevallen

Behalve op ongeloofwaardige reddersfantasieën trakteer je ons ook nog regelrechte kletskoek. In de advertentie beweer je het volgende: “Overigens is die nieuwe Partij vd Inwoners ook faliekant tegen bebouwing.” Hiermee valt Don Quichote definitief van zijn magere paard. Het verkiezingsprogramma van de Partij voor de Inwoners vermeldt: “Met spoed bouwen in Bronsgeest, Vinkeveld Zuid, gebied de Achterweg en op beschikbare locaties in Noordwijkerhout en De Zilk.” Op stemwijzer.nl staat de stelling “Meer woningen op Bronsgeest. De gemeente mag op Bronsgeest ruim 600 woningen bouwen.” De Partij voor de Inwoners staat gewoon bij de partijen, die het eens zijn met deze stelling. Net als jouw partij.

Ons standpunt over de bouw in Bronsgeest was en is kraakhelder. Wij vinden het sneu, dat je met deze onwaarheden stemmen probeert te winnen ten koste van de Partij voor de Inwoners.

Met vriendelijke groet,

Alfons Morssink,
lijsttrekker Partij voor de Inwoners

Heb je een vraag? Neem contact op!

Heb je een vraag, opmerking of wil je in gesprek met onze partijleden? Dat kan altijd! Navigeer naar de contactpagina via onderstaande button.